The Markets and the Creation of New Public Spaces in the Havanan of the 19th Century

Authors

  • Miguel Ángel Castillo Oreja Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Historia del Arte II (Moderno). Facultad de Geografía e Historia, España.

Keywords:

Covered Markets, Havana, Miguel Tacón y Rosique, Public Spaces, 19th Century

Abstract

The Canary Islands became a strategic seaport in the Atlantic Ocean during the British imperial expansion in Africa and Asia. Thanks to that, a vast colony was settled in the Islands where new customs and rites were introduced. British influence until civil war and the construction of Anglican Temples and their stained glass windows served as starting point to createthese artworks in the Canary Islands, which were unknown until that moment.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Miguel Ángel Castillo Oreja, Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Historia del Arte II (Moderno). Facultad de Geografía e Historia, España.

Catedrático de Historia del Arte de la Universidad Complutense de Madrid. Autor de varios libros y numerosos artículos en relación con el Arte Español e Hispanoamericano y con el Patrimonio Cultural, ha comisariado varias exposiciones y ha sido asesor de las fundaciones Argentaria y BBVA, vicepresidente del
Comité Español de Historia del Arte y miembro titular del Bureau del Comité Internacional de Historia del Arte. En la actualidad es académico correspondiente de la Real Academia de Bellas Artes de San Fernando, miembro del comité de redacción de la revista PH investigación y gestor de proyectos de investigación en el Ministerio de Economía y Competitividad.

Published

2014-06-26

How to Cite

Castillo Oreja, Miguel Ángel. 2014. “The Markets and the Creation of New Public Spaces in the Havanan of the 19th Century”. Quiroga. Revista De Patrimonio Iberoamericano, no. 5 (June):28-47. https://revistaseug.ugr.es/index.php/quiroga/article/view/16457.

Issue

Section

Articles