Heritage´s social appreciation. An experience in schools, Mendoza-Argentina

Authors

  • Verónica Cremaschi Gadea Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Universidad Nacional de Cuyo. Mendoza

DOI:

https://doi.org/10.30827/quiroga.v0i17.0001

Keywords:

Appreciation, Heritage, Schools

Abstract

Numerous researchers in heritage´s field have emphasized the importance of the community in heritage´s protection. That is why it becomes indispensable to work with users in the architecture´s preservation. In this opportunity we present one experience with primary students that go to school in first peronismo neighborhoods.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Verónica Cremaschi Gadea, Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Universidad Nacional de Cuyo. Mendoza

Obtuvo los títulos de licenciada y profesora de Historia del Arte y, posteriormente, se doctoró en Historia (UNCuyo). Ha presentado sus trabajos en numerosos congresos provinciales, nacionales e internacionales, y publicado más de una quincena de artículos relativos a la arquitectura en revistas científicas, además de distintos capítulos de libros. Editó su primer libro en 2019 (EDIUNC).

Published

2020-06-27

How to Cite

Cremaschi Gadea, Verónica. 2020. “Heritage´s Social Appreciation. An Experience in Schools, Mendoza-Argentina”. Quiroga. Revista De Patrimonio Iberoamericano, no. 17 (June):10-21. https://doi.org/10.30827/quiroga.v0i17.0001.

Issue

Section

Articles