Thresholds and Double Spaces in "Crime and Punishment"
Palabras clave:
Crime and Punishment, Dostoevsky, threshold, doubles, repetitionResumen
Images of thresholds, doorways, passages, and double spaces constitute a prominent, recurring motif in Dostoevsky’s Crime and Punishment. These images undergird another metaphorical or possibly metaphysical threshold, providing a passage connecting doubled spaces, and transitions, which on a fundamental level is a way of characterizing the theme of the entire novel. The main focus here will be on the nexus of references to physical thresholds and passageways that pervade the novel. In particular, Dostoevsky frequently repeats the image of characters standing in thresholds, so the image was significantly lodged in the writer’s head. Following this observation, I will offer a selective sampling of these references and, in the end, will indicate what, collectively, they might mean. Reinforced by the imagery of physical thresholds, what emerges in the course of a novel saturated with doubles and double spaces is the ambiguous threshold between sin and salvation, or between solitude and Sonya. The very title of Crime and Punishment succinctly captures this, and Siberia is the penultimate threshold for Raskolnikov, who would like to wait at the threshold of existence until life is shaped into the kind of state he approves of, while not directly or consciously acknowledging that he has already entered, as is evident from beginning to end.Descargas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Esta obra está bajo una licencia internacional de Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
© Univesidad de Granada. Los originales publicados en las ediciones impresa y electrónica de esta Revista son propiedad de la Universidad de Granada, siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.
1. Salvo indicación contraria, todos los contenidos de la edición electrónica se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución “Creative Commons Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional" (CC BY-SA 4.0) ”. Puede consultar desde aquí la versión informativa y el texto legal de la licencia. Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario.
2. Los autores pueden llegar a acuerdos contractuales por separado y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (entre otros, a colgarlo en un depósito institucional o publicándola en un libro) con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
3. Los autores tienen permiso y se les anima a difundir su obra online (entre otros, en depósitos institucionales o en su propia página web) antes de y durante el proceso de envío, de manera que pueda llevar a intercambios productivos, así como a una temprana y mayor citación de la obra publicada (Véase The Effect of Open Access).