Sonya Marmeladova – Paradox of Female Power?
Palabras clave:
F. M. Dostoevsky, Crime and Punishement, Sonya Marmeladovova, feminist literary theory, feminityResumen
The paper aims to study the character of Sonya Marmeladovova in Dostoevsky’s novel Crime and Punishement namely through the prism of feminist literary theory. Almost all relationships in Crime and Punishment are determined by the bond of power or let us say unceasing struggle for dominance. Female characters in certain situations resign, Sonya represents the extreme image of this phenomenon, she seems to be untied of that apparently necessary human condition.On the other hand Sonya’s love is said to be the power that saved Rodion Raskolnikov, that is led him to distinct moral principles based on christian faith and ethics. Regarding this verbalization Sonya could be understood as guiding element, leader, the mightier, who enforced her will. However the text indicates rather the situation when every rivalry for the couple is over.
But still Sonya (as probably the most outstanding case of female characters in Dostoevsky’s texts) as contrasted to majority of male characters represents person who thanks to strong anchorage in ethic principles and spiritual notions like makefast shows some constant spot in the sea full of rational dilemmas and doubts that torment usually just men in Dostoevky’s works.
Dostoevsky seems to emphasise the power of women, the magnitude of their loayality and love, that has noticeably rather the maternal shapes.
Descargas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Esta obra está bajo una licencia internacional de Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
© Univesidad de Granada. Los originales publicados en las ediciones impresa y electrónica de esta Revista son propiedad de la Universidad de Granada, siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.
1. Salvo indicación contraria, todos los contenidos de la edición electrónica se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución “Creative Commons Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional" (CC BY-SA 4.0) ”. Puede consultar desde aquí la versión informativa y el texto legal de la licencia. Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario.
2. Los autores pueden llegar a acuerdos contractuales por separado y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (entre otros, a colgarlo en un depósito institucional o publicándola en un libro) con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
3. Los autores tienen permiso y se les anima a difundir su obra online (entre otros, en depósitos institucionales o en su propia página web) antes de y durante el proceso de envío, de manera que pueda llevar a intercambios productivos, así como a una temprana y mayor citación de la obra publicada (Véase The Effect of Open Access).