15th, 16th and 17th century painting in the Venetian Academy. A source document for the study of the architecture and the region of the North of Italy
Keywords:
Architecture, Town planning, Regional administration, Painting, Art history, Documentary sourcesAbstract
It is frequently the case that painting serves as a guide to the study of the architecture of a particular period or region. In this paper we examine the paintings from the Middle Ages to the 18th century in the permanent collection of the Venetian Academy, with special reference to those of the 15th, 16th and 17th centuries. We hope to show how they can serve as a complementary source for the understanding of architectural tendencies, of types of town planning and of the general organization of the region of North ltaly.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2000-11-01
How to Cite
Sorroche Cuerva, M. Ángel. (2000). 15th, 16th and 17th century painting in the Venetian Academy. A source document for the study of the architecture and the region of the North of Italy. Cuadernos De Arte De La Universidad De Granada, 31, 205–212. Retrieved from https://revistaseug.ugr.es/index.php/caug/article/view/9066
Issue
Section
Estudios
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que ser licenciado bajo una licencia Creative Commons que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la cita de la fuente original, con un uso no comercial y siempre que no se hagan obras derivadas.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).