Repression of schoolmistresses by the Franco`s government
DOI:
https://doi.org/10.30827/arenal.v12i1.2977Keywords:
Schoolmistresses, Purge, Franco's regime, Castilla-La ManchaAbstract
The theories, speeches and paradigms of the New State imposed a return to the more traditional social models, than they took to the government to exert different mechanisms and criteria at the time of valuing and evaluating to the men and the women. And an example of those differences of gender we found it in the behavior of the Franco`s government to purify to the teaching training. The purge of teaching training was very complex, therefore this work is centered in a part of the process, about the type of accusations that were spilled against the teachers and the schoolmistresses -defined like sheets of charge-, concretely in the case of region of Castilla – La Mancha. The study of the accusations and of the valuation that the censors made of these, contributes to determine if the repression exerted displayed differences based on the gender.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los/as autores/as que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons 4.0 BY-NC-ND que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).