Women as a goal of the implicit and explicit speech of home publicity
Keywords:
Women, Home space, Techniques, Publicity, SpainAbstract
This work deals with the history of feminism in relation with people's homes and the
design of towns after the arrival of electricity. The impact in women's lives of bells, lifts, sewing
machines, irons, telephones... that made us think of a simplification of home tasks, is revised
in this work as the exaltation of the coming back home after the Second World War, that in
Spain happened much later. For that after quantitative analysis of the national daily press, since
1968, the work approaches the analysis of the contens of the publicity speech about the “home
product”, trying, through it, to see more clearly the role given to women by society in those
years.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los/as autores/as que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons 4.0 BY-NC-ND que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).