Gender, Education and History: Spaces of exclusion, spaces of resistence
DOI:
https://doi.org/10.30827/arenal.v9i2.16431Keywords:
Gender, Education, History, Exclusion, Power, Violence, ResistenceAbstract
In any social and historic process of the kind -and so far we are not aware of anything different- the relations of dependency of women towards men are the best guarantee of the dominance of men over women, following a pattem of sexual division of labor and social inequality. We should talk about conflicts of interest between women and men. In our historic analysis we must understand that education is the main tool by means of which structural violence has a direct irifluence over women's lives. We must consider it as a mechanism to control, limit, exclude and forget women, with all the consequences it has entailed, as much as it might have been a mechanism of transgression and freedom.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los/as autores/as que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons 4.0 BY-NC-ND que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).