Cuestiones de fronteras: Arte, política, ética hoy
DOI:
https://doi.org/10.30827/tnj.v3i1.11431Keywords:
frontera, Yaël Bartana, Doris Salcedo, arte contemporáneo, ética, filosofía contemporánea.Abstract
El presente artículo analiza algunas formas singulares que abordan la cuestión de las fronteras o el borrado de las fronteras entre lo que generalmente llamamos arte y lo que solemos llamar política. En primer lugar, se presentarán dos obras significativas (And Europe will be stunned, por Yaël Bartana y Sumando ausencias, por Doris Salcedo) para presentar el problema. A continuación, se identificarán algunos elementos de la genealogía de este problema. Finalmente, nuestro análisis concluirá investigando las formas en que las características principales de estos problemas se han transformado en los últimos tiempos.
Downloads
References
Genet, Jean. Les Bonnes, 1947. Paris, Gallimard, 2001.
Rancière, Jacques. La Mésentente. Paris, Galilée, 1995.
____. Malaise dans l’esthétique. Paris, Galilée, 2004.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Theory Now. Journal of Literature, Critique, and Thought is an immediate open-access publication which is available at no cost for readers and authors alike. Authors are not charged any kind of fee for the editorial processing of their articles. Reading, downloading, copying, distributing, printing, searching, linking or reusing all published articles for non-commercial uses is allowed on the condition of citing the author, the journal and the editing body. All intellectual material published in this journal is protected under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Spain license.
Dissemination of the articles in social (Facebook, Twitter, Linkedin, etc.) and scientific networks (ResearchGate, Academia.edu, etc.), public repositories at universities and other institutions, blogs, personal or institutional websites, Google Scholar, ORCID, ResearchID, ScopusID, etc. is strongly encouraged. In all cases, the intellectual property of the articles and any possible monetary profits derived from them belong exclusively to the authors.