Educational and social inclusion from music and the word

Authors

  • Ana Mercedes Vernia Carrasco Universidad Jaume I de Castellón
  • Francisco Javier Cantos Aldaz Universidad Jaume I de Castellón

DOI:

https://doi.org/10.30827/dreh.v0i14.7477

Keywords:

education, exclusion, music, learning
Agencies: Editorial Universidad de Granada, Grupo de Investigación HUM-672 AREA (Análisis de la Realidad EducativA) de la Universidad de Granada

Abstract

The educational and social inclusion of music and speech is aimed, on the one hand, at improving the most disadvantaged people, facilitating integration in their environment and in difficult contexts, and on the other hand, creating a training program in order to That students of primary level could contribute, from their experience and knowledge acquired in their training, a complementary practical application to students of similar characteristics and in environments of difficulty. This proposal is an initiative to be carried out in future cooperation projects and is based on the hypothesis that education can influence factors of resilience and social inclusion, using music and word as the backbone to avoid social and educational exclusion in adults. This project is part of the 10th Call for aid for research and training projects of the Permanent Observatory of Immigration (OPI-UJI).

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Author Biographies

Ana Mercedes Vernia Carrasco, Universidad Jaume I de Castellón

ID. ORCID: 0000-0003-2729-9287

Doctora por la Universidad de Barcelona. Premio de investigación sobre prevención del Alzheimer, convocado por la Universidad Jaume I y la Residencia Azahar del Mediterráneo. Presidenta de la SEM-EE (Sociedad para la Educación Musical del Estado Español). Directora de la revista ARTSEDUCA. Profesora del Área de Didáctica de la Expresión Musical en La Universidad Jaume I de Castellón.

Francisco Javier Cantos Aldaz, Universidad Jaume I de Castellón

ID. ORCID: 0000-0002-1428-7474

Licenciado en Geografía e Historia, y Máster en Ciencias de la Documentación por la Universidad de Valencia, y Posgraduado en Gestión y Políticas Culturales por la Universidad de Barcelona. Profesor Titular de Geografía e Historia, y Jefe del Departamento de Humanidades del Colegio Villa Fátima de Burriana, Castellón y Profesor Asociado del Departamento de Educación de la Universitat Jaume I. Fue becario por la Fundación Carolina, del Ministerio de Asuntos Exteriores, en el Programa de Investigación y Formación Permanente. Ha publicado artículos en diferentes revistas nacionales, y participado en cursos, seminarios y jornadas como ponente.

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Published

2018-09-14

How to Cite

Vernia Carrasco, A. M., & Cantos Aldaz, F. J. (2018). Educational and social inclusion from music and the word. DEDiCA. Journal of Education and the Humanities, (14), 11–19. https://doi.org/10.30827/dreh.v0i14.7477

Issue

Section

Articles