Uso de un modelo teórico de interlengua en la didáctica de las lenguas extranjeras

Autores/as

  • Nina N. Rogoznaya Universidad Técnica Estatal de Irkutsk
  • Víctor G. Kirij Universidad Técnica Estatal de Irkutsk

DOI:

https://doi.org/10.30827/cre.v4i0.3

Palabras clave:

interlanguage, individual track, new approaches in teaching foreign languages

Resumen

The article is devoted to investigation of interlanguage as an intermediate system, arising in the situation of language contacts. Semantic junctions (signifi cant contrasts), bearing interferential phenomena, can be eliminated by functional comparative classifi cation nets. A model of a student’s individual track, which enables forecasting his/her second (not native) language acquisition, is presented in the article. The materials of the article cover linguistic research that is necessary for new approaches in teaching foreign languages.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Nina N. Rogoznaya, Universidad Técnica Estatal de Irkutsk

Víctor G. Kirij, Universidad Técnica Estatal de Irkutsk

Publicado

2012-12-10

Cómo citar

Rogoznaya, N. N., & Kirij, V. G. (2012). Uso de un modelo teórico de interlengua en la didáctica de las lenguas extranjeras. Cuadernos De Rusística Española, 4, 23–29. https://doi.org/10.30827/cre.v4i0.3

Número

Sección

Lingüística