La Hermandad de Nuestra Señora de Covadonga, de asturianos y montañeses, de Granada (1702-1810)
DOI:
https://doi.org/10.30827/cn.v0i18.2816Abstract
The Brotherhood of Our Lady of Covadonga, whose members were originally from Asturias and La Montaña (Santander), constitutes an example of a common brotherhood with specific social connotations. This fraternity was founded in Granada at the beginning of the 18th century, a time when there was a considerable Asturian/Cantabrian population in Granada. Throughout the 18th century, this community became the cohesive nucleus of a small number of families; however, its limited activity evidences the Brotherhood’s growing lack of economic resources. After this period of depletion, the Brotherhood disappeared altogether during the French occupation of Spain. Its existence is nonetheless a testimony to the community spirit of persons born in the same region, and exemplifies a social unit which would develop widely in the 18th century: the closed brotherhood.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Nuestra revista se atiene a las recomendaciones para la implementación del Artículo 37 Difusión en Acceso Abierto de la Ley de la Ciencia, la Tecnología y la Innovación:
- Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito de los artículos aceptados en repositorios institucionales o temáticos de acceso abierto de cualquier tipo en un plazo máximo de seis meses.
- Preferiblemente se permitirá el uso de la versión publicada de las contribuciones científicas, que estarán accesibles en abierto tan pronto como sea posible.
-
Que en caso de que el trabajo sea aprobado para su publicación, el/la autor/a autoriza de manera ilimitada en el tiempo a la entidad editora para que incluya dicho texto en Chronica Nova y pueda reproducirlo, editarlo, distribuirlo, exhibirlo y comunicarlo en el país y en el extranjero por medios impresos, electrónicos, CD, Internet o cualquier otro medio conocido o por conocer.