Artists' workshops as centre of artistic production. Some 19th and 20th century examples from lberian America
Keywords:
Artists' workshops, Contemporary painting, Academicism, Aesthetic sources, South American art, Artists, Van Gogh, Vincent, Fortuny y Marsa!, Mariano, Fabrés, Antonio, Cano, Francisco Antonio, Almeida Jr., José Ferraz de, Quirós, Cesáreo Bernaldo deAbstract
The present paper deals with the period of the end of the 191h and beginning of the 20'" centuries and proposes an analysis of a group of South American artists' workshops. Their profiles are described, the various elements of which they consisted are analysed and an account of the influence of this in the artistic production of these workshops is attempted. This overview will give us a new perspective from which to appreciate the various conceptual and technical presuppositions on which South American art in this period was based.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2002-11-01
How to Cite
Gutiérrez Viñuales, R. (2002). Artists’ workshops as centre of artistic production. Some 19th and 20th century examples from lberian America. Cuadernos De Arte De La Universidad De Granada, 33, 145–156. Retrieved from https://revistaseug.ugr.es/index.php/caug/article/view/8983
Issue
Section
Estudios
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que ser licenciado bajo una licencia Creative Commons que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la cita de la fuente original, con un uso no comercial y siempre que no se hagan obras derivadas.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).