A play of mirrors: the image of women and the Real Academia de Bellas Artes in Granada
Keywords:
Painting, Sculpture, Fine Arts, Women, Female members of an Academy, Honorary Members of an Academy, Permanent Members, Sociology of Art, Women's image, Gender studies, School of the Three Noble Arts, School of Fine Arts, Real Academia de Bellas ArtesAbstract
When we speak of images of women, we inevitably think of their presence in different artistic generes, especially in painting, sculpture and literature. However, in earlier times there existed a hierarchy within which the view of women depended fundamentally on the perception of the mate imagination. Nevertheless, in the dialectic of social relationships, people form a network of reciproca! images like those of a group of mirrors, and it is within this concept that we analyse the role played by women in the Real Academia de Bellas Artes in Granada.Downloads
Downloads
Published
2004-11-01
How to Cite
Gómez Román, A. M. (2004). A play of mirrors: the image of women and the Real Academia de Bellas Artes in Granada. Cuadernos De Arte De La Universidad De Granada, 35, 81–91. Retrieved from https://revistaseug.ugr.es/index.php/caug/article/view/8907
Issue
Section
Estudios
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que ser licenciado bajo una licencia Creative Commons que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la cita de la fuente original, con un uso no comercial y siempre que no se hagan obras derivadas.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).