The iníluence of the Baroque workshops of Granada. New information on the Mora Family
Keywords:
Religious art, Baroque art, Baroque altarpieces, Sociology of art, López, Cecilio, Mora, Bernardo de, José de, Diego Antonio de, Diego de, Convento de la Merced (Cazorla, Jaén), Mora (Family)Abstract
Recent analyses of the artist's social situation during the Baroque period in Spain have enabled us to define more precisely the characteristics of the great individual masters and the extent of their influence, and also to establish the sphere of influence of the workshop, which was an aesthetically and professionally cohesive entity. Examples of both these aspects can be found within the Mora family. In this paper we establish the repercussions of works coming from this workshop beyond the immediate area of Granada, demonstrate the important role played by the School of Granada in Eastern Andalusia, and bring to light the activities of previously unknown members of the family, by means of a study of unpublished documents.Downloads
Downloads
Published
2004-11-01
How to Cite
López-Guadalupe Muñoz, J. J., & Gila Medina, L. (2004). The iníluence of the Baroque workshops of Granada. New information on the Mora Family. Cuadernos De Arte De La Universidad De Granada, 35, 63–79. Retrieved from https://revistaseug.ugr.es/index.php/caug/article/view/8906
Issue
Section
Estudios
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que ser licenciado bajo una licencia Creative Commons que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la cita de la fuente original, con un uso no comercial y siempre que no se hagan obras derivadas.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).