Iconography of the Immaculate during the twilight of the Granada school of sculpture in the eighteenth century. Similarities and differences with respect to the model of Alonso Cano
Keywords:
Iconography, Religious Sculpture, Baroque, Iconographical modelsAbstract
The iconography in sculpture of the Eighteenth century in Granada are strongly influenced by the sources of Alonso Cano. His style influence causes, since there are no longer emblematic artist in the Granadian School of sculpture, once the Mora’s family have left the canesco model is copied and multiplied everywhere. The safety and the popularity that provides this archetype allowed the survival of the prototype of the prebendary. Although it can be shown different models of the Immaculate Conception in the same period as the works of Duque Cornejo, Ruiz del Peral or Verdiguier, that complete the Immaculate iconographic model of this period in Granada.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que ser licenciado bajo una licencia Creative Commons que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la cita de la fuente original, con un uso no comercial y siempre que no se hagan obras derivadas.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).