The Work of Máximo Moreno and his Connection with the City of Seville

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30827/caug.v54i0.24733

Keywords:

Artwork, Carer Path, Influences, Máximo Moreno, Seville

Abstract

Maximo Moreno’s work is important and necessary to understand and complete the artistic-cultural scene that took place in Seville during the seventies and eighties. Throughout that period local custom and tradition of the city merges with the influence of the new movements of art and styles that were developed during those decades outside Spain’s borders. That combination would have a progressive increase of presence in the national scene. Due to this, this project brings together in a small synthesis, the life and work of the artist, as well as his relationship with the sevillian scene, in order to give them visibility, put them in value and establish a base that allows deepening the study of the artist’s persona and his work from the perspective of History of Art.

Downloads

Download data is not yet available.

References

A.G.B. (30 de octubre del 2012). El lenguaje hiperrealista de Máximo Moreno llega a una exposición de RTVA. ABC. https://n9.cl/9t06w

Almagro, A. (11 de diciembre de 2020). Las portadas de Máximo Moreno. Radiolé. https://n9.cl/t150

Arbide, J. (2018). La Sevilla golfa. Sevilla. El paseo.

Arenzana, J. M. (6 de junio de 2004). Máximo Moreno, pintor: “Hay chuflas, mediocres y mamarrachos”. ABC. https://n9.cl/ag9t1

Bonet, J. M. (25 de mayo de 1978). Carmen Laffon. El País. https://n9.cl/ckyp9

CAAC. (2005). Vivir en Sevilla [Hoja de Sala]. CAAC. https://n9.cl/3vu9e

Castilla, A. (15 de marzo de 2018). La esencia del cante. El País. https://n9.cl/43x4t

Cano, T. (19 de marzo de 2015). El patio, una portada con Historia. Secretolivo. https://n9.cl/j1xla

Copete Holgado, A. (2016). La influencia del andalucismo en el rock andaluz: análisis del rock andaluz en la propaganda política [Trabajo de fin de máster, Universidad de Sevilla]. https://idus.us.es/handle/11441/25170

Correal, F. (9 de septiembre de 2012). “Yo llevo once años metido en la crisis y diez sin ver el mar”. Diario de Sevilla. https://n9.cl/p4ix4

Correal, F. (22 de septiembre de 2015). “Devoto de Frascuelo y de María”. Diario de Sevilla. https://n9.cl/4hbzm

Correal, F. (27 de febrero de 2017). Sevilla huele a pueblo. Diario de Sevilla. https://n9.cl/6u4x

Díaz Pérez, I. (2018). Historia del Rock Andaluz. Córdoba. Almuzara.

Tabaco, D.G. (17 de abril de 2016). “La represión a García Calvo muestra el trato del franquismo a los docentes”. La opinión de Zamora. https://n9.cl/s8et0

Godino, P. (15 de abril de 2011). Los coleccionistas europeos animan una subasta de arte tocada por la crisis. Diario de Sevilla. https://n9.cl/ixbaw

González Barba, A. (16 de septiembre de 2012). El mundo de la música le rinde un merecido homenaje a Máximo Moreno. ABC. https://n9.cl/cq84q

Huerta, R. (1 de noviembre de 2012). Fallece a los 86 años el filósofo Agustín García Calvo. El País. https://n9.cl/oxb1r

Lebrón, D. (28 de mayo de 2013). Máximo Moreno. David Lebrón. Música y sociedad. https://n9.cl/y4jq

Machuca, F. (11 de agosto de 2018). Josele Moreno: “María Isabel no tenía bikini”. ABC. https://n9.cl/t5pml

Machuca, J. F. (12 de agosto de 1987). Una tesis sobre Santiago del Campo cataloga su obra como muralista en Sevilla. ABC. https://n9.cl/ch1i3.

Matute, F. (30 de enero de 2018). Gonzalo García Pelayo: “Desconfío de los movimientos culturales que necesitan destruir lo anterior para afirmarse”. Jot Down. https://n9.cl/12cos

Núñez Castain, J. J. [Juan Núñez] (12 de marzo de 2019). “Maxi”, Máximo Moreno [Video]. Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=y9A6F3wh8lA

Palomo Pachón, B. (2004). La renovación plástica en Andalucía. Sevilla, Gestión Cultural y Comunicación S.L.

Rodríguez Bermúdez, S. (2018). Francisco Molina, el creador de su entorno. [Trabajo de fin de grado]. Universidad de Sevilla.

Rondón, J. M. (2 de abril del 2009). La exposición “Prohibido el cante”, revisa siglo y medio de fotografías sobre el flamenco. El mundo. https://n9.cl/6wc9o

Vegara, J. A. (28 de agosto de 2011). Máximo Moreno comparte sus vivencias con Arabiand Rock. Arabiand Rock. https://n9.cl/y6ic

VV. AA. Colección de arte del Parlamento de Andalucía. Sevilla: Parlamento de Andalucía, Secretaría General, 2015.

Published

2023-12-04

How to Cite

Rosado Domínguez , R. (2023). The Work of Máximo Moreno and his Connection with the City of Seville. Cuadernos De Arte De La Universidad De Granada, 54, 271–292. https://doi.org/10.30827/caug.v54i0.24733

Issue

Section

Articles