Single or properly married. Approaches to a scantily examined subject in the history of Argentine female teachers, 1920-1950
DOI:
https://doi.org/10.30827/arenal.v26i2.5402Keywords:
epistolary, love, sensitivity, contemporany Argentina, women, female teachersAbstract
This article intends to study in depth the experiences of women who practised teaching in Argentina during the period 1920-1950. Within this large subject, what concerns us is a specific aspect: female teachers` love life; more precisely, if practising teaching tensed the consolidation of relationship/love ties. So, using an interpretative reading of letters written by males and addressed to female teachers, we seek to reflect the difficulties between love and teaching profession. Those tensions give rise to sensitive figures such as admiration, friendship, and lack of love.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los/as autores/as que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons 4.0 BY-NC-ND que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).