Woman in Francoist postwar through the journal Medina (1940-1945)
DOI:
https://doi.org/10.30827/arenal.v13i1.2995Keywords:
Woman, Francoism, Postwar, Media, Journal MedinaAbstract
The Franco victory in the Civil War inaugurated a totalitarian regime that by its beginnings were inspired by aesthetic, the tactics and the facist values. In agreement with the objective to indoctrinate to all the population under the falangista ideology one, the Francoism would develop an exhaustive control of all the facets of the daily life as well as of the mass media. In this context a series magazines for women is created. Between those magazines, Medina, could be outstanded, because in its pages it presents the model for women that the new Regime tries to create before the critical situation of postwar period.
Submission, service and sacrifice are the values transmitted to women, who must be (mainly) wives, mothers and servants of the Mother country. The life of the woman, in clear inferiority respect to men, is confined to the care of the home and the children, and its public life is limited to agreement and to collaborate with the interests of the Regime.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los/as autores/as que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons 4.0 BY-NC-ND que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).