The women integration in the French University: Rolande Trempé, Madeleine Rebérioux, Annie Kriegel and Michelle Perrot
DOI:
https://doi.org/10.30827/arenal.v12i1.2981Keywords:
Labour History, “Histoire des femmes”, Cultural history, Comunism history, Penitentiary system, Rolande Trempé, Madeleine Rebérioux, Annie Kriegel, Michelle PerrotAbstract
In France, during the second half of the 20 th. Century, a group of female historians developed their universitarian studies and with their work and effort, guaranteed the women presence in posts of academic responsibility. The current article shows the proffesional career of four of the most important women of this group, which is closely related to their political and social militancy: Rolande Trempé, Madeleine Rebérioux, Annie Kriegel and Michelle Perrot. They promoted some of the big investigation areas: from the Labour History to the “histoire des femmes”, the cultural history, the comunism history and the interest for the penitentiary system.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los/as autores/as que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons 4.0 BY-NC-ND que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).