Clio in the crossroads? Women's History (1990-2000)
DOI:
https://doi.org/10.30827/arenal.v10i1.16203Keywords:
Women's History, Feminisms, Gender, Class, ldentity, Difference, Linguistic draft, Postmodernism, Gender StudiesAbstract
The aim of this paper is to go over the tension lines that have crossed the Women's History in the last decade of the XXth century. To this respect, a reflection on the trace that feminisms have left appears, the readjustments produced as consequence of the irruption of diverse "national traditions" and the "linguistic draft", at the moment of moving towards the construction of historical or social discursive forms. These pages are also an invitation to discuss sorne institutional aspects that have been eluded during too much time by the academic feminism in our country, as the introduction, in the frame of the close university European convergence, of degrees on Gender Studies and the need to increase the offer of subjects on Women's History in the syllabus.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los/as autores/as que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons 4.0 BY-NC-ND que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).