Analysis of the underlying cognitive activity in the resolution of a task on derivability of the absolute-value function: two theoretical perspectives
Main Article Content
Vol. 11 No. 2: (January, 2017), Articles, pages 97-124
Submitted: Jun 23, 2017
Accepted: Jun 23, 2017
Published: Jan 1, 2017
Abstract
This paper presents a study of networking of theories between the theory of registers of semiotic representation (TRSR) and the onto-semiotic approach of mathematical cognition and instruction (OSA). The results obtained show complementarities between these two theoretical perspectives, which might allow more detailed analysis of the students’ performance.
Análisis de la actividad cognitiva subyacente en la resolución de una tarea sobre la derivabilidad de la función valor absoluto: dos perspectivas teóricas
En este artículo se presenta un estudio de networking of theories, entre la teoría de los registros de representación semióticos (TRRS) y el enfoque onto-semiótico de la cognición e instrucción matemáticos (OSA). Los resultados obtenidos revelan complementariedades entre estas dos perspectivas teóricas cuya aplicación simultánea permitiría hacer análisis más pormenorizados de las producciones de los estudiantes.Handle: http://hdl.handle.net/10481/44148
Keywords:
Absolute value, Cognitive analysis, Derivative, Networking of theories, Onto-semiotic approach, Theory of registers of semiotic representation
Downloads
Download data is not yet available.