Double program with supplement: billboard in Istanbul Sephardic press (in the 30s)

Authors

  • Aitor García Moreno ILC-CSIC

DOI:

https://doi.org/10.30827/meahhebreo.v62i0.38

Keywords:

Sephardic press, Turkey, Judeo-Spanish, advertising, billboard, history of cinema

Abstract

In this article we edit and study around thirty films premiere announcements in Istanbul cinemas, appeared in the satirical weekly Judeo-Spanish newspaper El Ĵuguetón in the early months of 1930. The texts, mainly analyzed from a discursive point of view, also contain important information about the economic and social environment of life in the interwar Istanbul.

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Author Biography

Aitor García Moreno, ILC-CSIC

El Dr. Aitor García Moreno trabaja actualmente como Investigador contratado del Centro de Ciencias Humanas y Sociales del CSIC (Madrid). Autor de varios libros y más de una veintena de artículos en revistas y colectáneas nacionales e internacionales se dedica fundamentalmente a la edición de textos sefardíes de todos los tiempos, con especial atención al estudio lingüístico de los mismos, y en particular del léxico. Desde hace un año, lidera un equipo internacional para el desarrollo de un Corpus Representativo de la Historia del Judeoespañol (el CORHIJE), accesible en línea.

Published

2013-04-09

How to Cite

García Moreno, A. (2013). Double program with supplement: billboard in Istanbul Sephardic press (in the 30s). Miscelánea De Estudios Árabes Y Hebraicos. Sección Hebreo, 62, 57–82. https://doi.org/10.30827/meahhebreo.v62i0.38

Issue

Section

Articles