Science in the classroom: actors, spaces, pedagogical practices and material culture of science education in Spain during the first third of the 20th century

Authors

  • Luis Moreno Martínez Institut Interuniversitari López Piñero. Universitat de València

DOI:

https://doi.org/10.30827/dynamis.v40i1.15665

Abstract

A Review-essay of:

Leoncio López-Ocón Cabrera, Víctor Guijarro Mora, Mario Pedrazuela Fuentes, eds. Aulas abiertas. Profesores viajeros y renovación de la enseñanza secundaria en los países ibéricos (1900-1936). Madrid: Dykinson; 2018, 561 p. ISBN: 978-84-9148-915-3. Acceso abierto.

Encarnación Martínez Alfaro, Leoncio López-Ocón Cabrera, Gabriela Ossenbach Sauter, eds. Ciencia e innovación en las aulas: centenario del Instituto-Escuela (1918-1939). Madrid: UNED-CSIC; 2018, 426 p. ISBN: 978-84-0010-401-6. 50,00€.

Víctor Guijarro Mora. Artefactos y acción educativa. La cultura del objeto científico en la enseñanza secundaria en España (1845-1930). Madrid: Dykinson; 2018, 273 p. ISBN: 978-84-9148-738-8. Acceso abierto.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2020-07-01

How to Cite

Moreno Martínez, L. (2020). Science in the classroom: actors, spaces, pedagogical practices and material culture of science education in Spain during the first third of the 20th century. Dynamis, 40(1), 225–235. https://doi.org/10.30827/dynamis.v40i1.15665