Elite´s Historiography in Hispanic American: 1992-2005
DOI:
https://doi.org/10.30827/cn.v0i32.1749Keywords:
Elite, Historiography in Hispanic AmericanAbstract
The study of the formation, behaviour and reproduction of Hispanic American colonial elites has been an extraordinary fertile research field since the Seventies. A close view to the recent historiography shows its conclusive validity in the area of American studies, but behind this apparent continuity appears a heterogeneous reality that tries to reach more complex and satisfactory answers to the élite phenomenon. Such quantity of works is due to the incorporation of new areas and periods to the research, to the amplitude of themes associated to the elite’s world and, especially, to the multiple theories and methodological tendencies present in this area. This article pretends to be a general description of the different ways followed by the elite research, between 1992 and 2005, by showing its themes, approaches and methods.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Nuestra revista se atiene a las recomendaciones para la implementación del Artículo 37 Difusión en Acceso Abierto de la Ley de la Ciencia, la Tecnología y la Innovación:
- Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito de los artículos aceptados en repositorios institucionales o temáticos de acceso abierto de cualquier tipo en un plazo máximo de seis meses.
- Preferiblemente se permitirá el uso de la versión publicada de las contribuciones científicas, que estarán accesibles en abierto tan pronto como sea posible.
-
Que en caso de que el trabajo sea aprobado para su publicación, el/la autor/a autoriza de manera ilimitada en el tiempo a la entidad editora para que incluya dicho texto en Chronica Nova y pueda reproducirlo, editarlo, distribuirlo, exhibirlo y comunicarlo en el país y en el extranjero por medios impresos, electrónicos, CD, Internet o cualquier otro medio conocido o por conocer.