The “contribution of the Hermandad” in New Castile: tax models and municipal powers
DOI:
https://doi.org/10.30827/cn.v0i41.1397Keywords:
Hermandad, royal taxation, taxpayers, New Castile, Fifteenth centuryAbstract
Analysis of the “contribution of the Hermandad” in New Castile according to the different tax models articulated, and its impact on the socio-political relations developed within the councils of the study area. We analyze the continuities and changes in the group of taxpayers inclined to the elimination of privileges and tax exemptions, as well as the tax collection systems established. on the one hand, this allows establishing the presence of different payment mechanisms (indirect taxation, “repartimientos”...) related to fiscal ideology defended by each socio-political group, and on the other, assessing the impact exercised by royal taxation in local political relations in the late middle ages.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Nuestra revista se atiene a las recomendaciones para la implementación del Artículo 37 Difusión en Acceso Abierto de la Ley de la Ciencia, la Tecnología y la Innovación:
- Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito de los artículos aceptados en repositorios institucionales o temáticos de acceso abierto de cualquier tipo en un plazo máximo de seis meses.
- Preferiblemente se permitirá el uso de la versión publicada de las contribuciones científicas, que estarán accesibles en abierto tan pronto como sea posible.
-
Que en caso de que el trabajo sea aprobado para su publicación, el/la autor/a autoriza de manera ilimitada en el tiempo a la entidad editora para que incluya dicho texto en Chronica Nova y pueda reproducirlo, editarlo, distribuirlo, exhibirlo y comunicarlo en el país y en el extranjero por medios impresos, electrónicos, CD, Internet o cualquier otro medio conocido o por conocer.