André Breton and the question of the «work of art». Unconscious desire, idea and history in the surrealist negation of style 2
Keywords:
Artistic avant-garde movements, Aesthetics, Art theory, Surrealism, Art criticism, Breton, AndréAbstract
The present paper is a continuation of the first part of this study, published in an earlier issue. Here we will explore the way in which Breton's position led him to go beyond the analysis of works of art and to attempt to produce a mythical revaluation of the reality of the object which Breton himself tries to describe. This reinterpretation in tum involves a break with the principie of originalism which had been established as a starting point for modero art, and comes into contact with sorne aspects of the analysis of prehistory which Benjamín was carrying out at the same time.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2002-11-01
How to Cite
Cabello Padial, G. (2002). André Breton and the question of the «work of art». Unconscious desire, idea and history in the surrealist negation of style 2. Cuadernos De Arte De La Universidad De Granada, 33, 211–219. Retrieved from https://revistaseug.ugr.es/index.php/caug/article/view/8988
Issue
Section
Estudios
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que ser licenciado bajo una licencia Creative Commons que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la cita de la fuente original, con un uso no comercial y siempre que no se hagan obras derivadas.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).