La defensa de Motril en la época de los Austrias. Factor condicionante de su decadencia
DOI:
https://doi.org/10.30827/cn.v0i17.2824Abstract
The cities on the Mediterranean coastline played a major role in the 16th and 17th centuries. This was particulary true of Motril, one of the most important cities of the Ancient Kingdom of Granada, from the Nazari Period to the present. In this article we depict the problems which affected it during the period of the House of Hapsburg, as well as the evolution of its coastal defences, which were built principally because of the constant threat of pirate attacks which Motril frequently endured. The city’s urban structure, demography and economy were greatly influenced by these defences, and the deficiencies in them were a decisive factor in Motril’s decline in importance as the port from which Granada’s products were marketed abroad. As a result, Málaga, its most direct rival, took over this important, economic role as the link between Granada and the exterior.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Nuestra revista se atiene a las recomendaciones para la implementación del Artículo 37 Difusión en Acceso Abierto de la Ley de la Ciencia, la Tecnología y la Innovación:
- Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito de los artículos aceptados en repositorios institucionales o temáticos de acceso abierto de cualquier tipo en un plazo máximo de seis meses.
- Preferiblemente se permitirá el uso de la versión publicada de las contribuciones científicas, que estarán accesibles en abierto tan pronto como sea posible.
-
Que en caso de que el trabajo sea aprobado para su publicación, el/la autor/a autoriza de manera ilimitada en el tiempo a la entidad editora para que incluya dicho texto en Chronica Nova y pueda reproducirlo, editarlo, distribuirlo, exhibirlo y comunicarlo en el país y en el extranjero por medios impresos, electrónicos, CD, Internet o cualquier otro medio conocido o por conocer.